loonstra.reismee.nl

Thailand ... de reis

Op 5 augustus was het dan zover: 's ochtends om 10.30 uur hebben we opa opgehaald want hij zou ons naar het vliegveld gaan brengen. Onze reis begon dus al om 10.30 uur. De vlucht gaat pas om 15.30 uur maar ja je moet twee uur van te voren aanwezig zijn. Ruim op tijd - om 13.00 uur zijn we op schiphol aan. We checeken onze bagage in - deze keer allemaal ruim onder de 20 kilo .. gelukkig maar want we moeten het allemaal zelf dragen. Na nog een broodje te hebben gegeten samen met opa, vertrekt hij weer richting Marum en gaan wij door de douane. En dan moeten we nog even wachten .... (en dat zal niet voor het laatst zijn deze reis).

Om 15.30 uur vertrekt het vliegtuig, mooi op tijd dus. En dan kan het groteverwennenbeginnen.Vooral voor Yvette is het genieten want zijis dol op heteten in vliegtuigen. Na ongeveer6 uur vliegen komen we in Dubai aan. Het is daar dan al nacht,0.00 uur. Maar detemperatuur is niet echt laag te noemen: 37 graden. We worden met een bus naar determinal gebracht. Groot vliegveld daar zeg, we rijden zo'n 20 minuten voordat we er zijn.

En dan mogen we weer wachten, 3 uur en dan kunnen we weer instappen. Het is dan al ongeveer 3 uur 'snachts. Helaas vertrekt het vliegtuig niet helemaal op tijd, er mankeertiets aan hetbagageluik of zoiets, voorzover je dat kunt verstaan in zo'n vliegtuig.Maar uiteindelijk gaan we dan toch en we krijgen vrij kort navertrek alweer een ontbijt voorgeschoteld, zo rondhalf 5 's ochtends. Niet dat we er alzin in hadden, maar jaje moet toch wat ...

Na wat film kijkenen dommelen komen weuiteindelijk in Bangkok aan. Het is daar dan al 13.00 uur en lekker warm, 33 graden.Nadat we door dedouane zijn gekomen enonze tassen alle vier - geheel onbeschadigd - konden opvissen van debagageband gingen we op zoek naar de uitgang en naar een taxi. We kochten nog snel even een prepaid telefoonkaartje, want dan kun je lekker goedkoop bellen.

De taxi hadden we snel gevonden, die staan in groterijen te wachten op alle passagiers. Het duurde even maar uiteindelijk kwamen we dan toch rond 16.00 uur in ons hotel aan. En er is een zwembad. Om alle vermoeidheid even af te spoelen doken we even onder in het zwembad. 's Avonds gaan we maar even eten in het restaurant van het guesthouse - lekker makkelijk - en dan gaan we nog even de stad - althans een klein stukje er van - bekijken.

Giséla

Voordat je op plaats van bestemming bent heb je al heel wat kilometers, vliegtuigeten en tijd achter de rug... Fijn dat de reis goed is gegaan! Nu even bijkomen van de reis én dan kan het echte avontuur beginnen! Ben benieuwd naar de vervolgverhalen over jullie belevenissen en indrukken. Veel plezier!