loonstra.reismee.nl

Dag 20 - terug naar Boston

Dag 20 - terug naar Boston

We kunnen vandaag rustig aan doen. We gaan terug naar Bestond vandaag maar we gaan eerst een tussenstop maken in Plymouth aan de baai Cape Cod. We hebben namelijk kaarten gereserveerd voor een walvisvaart. We gaan op de boot naar walvissen kijken. We ontbijten op ons gemak en vertrekken rond 10.00 uur. We zijn er al snel - ondanks een groene route - en kijken eerst wat rond in jet stadje en aan de kust en gaan dan rond half een lunchen met bagels. We moeten niet met een lege maag de boot op dat is niet handig.

We kunnen om half 2 ‘inschepen’ dus zorgen we dat we er dan zijn. We zijn niet alleen...pfff wat een rij en we moeten wachten in de felle zon. Erg warm. Als we op de boot zitten aan de zijkant en in de zon is het in de haven nog erg warm aar als we gaan varen wordt het wat frisser. Uiteindelijk trekken we allemaal ons vest/jas aan. De boot gaat best snel, maar het is toch nog anderhalf uur varen tot we bij de plek zijn waar de walvissen zouden moeten zijn. En ze zijn er!! We zien verschillende keren een moeder met een kalf. We varen nog wat verder en zien daar ook nog weer een paar walvissen, maar die schijnen een soort van te slapen . Mooi om te zien. Nog weer verder als we al denken dat we al terug gaan zijn we weer op een plaats waar een nog grotere soort rond zwemt.

Prachtig om te zien. Gelukkig waren ze er wel. Rond 18 uur zijn we weer in de haven. We gaan van boord en zoeken een restaurant om te eten maar het is er nogal en we moeten wachten op een plekje dus dat gaan we niet doen. We moeten ook nog naar ons hotel rijden - een uur rijden - dus we willen het niet te laat maken. Het wordt family’s pizza maar daar kun je ook hamburgers krijgen (gelukkig voor Marnix) en pasta. We vullen onze magen en gaan dan in de auto op weg naar ons hotel. Daar arriveren we rond half 9. Ruime kamer voor ons vieren. Toch raar dat je in al die vierpersoonskamers maar handdoeken voor drie vindt. Gelukkig helpt een bezoekje of belletje naar de receptie altijd.