loonstra.reismee.nl

Dag 18 - op bezoek bij Sera in Providence

Dag 18 - bezoek aan Sera in Providence

Vandaag gaan we weer verder. Dit keer met een tussenstop in Providence. Ons achter nichtje Sera woont daar sinds ongeveer een jaar. We hebben haar en haar familie 8 jaar geleden ontmoet tijdena onze vorige trip naar Amerika in het westen.

We vertrekken rond kwart voor 10 uit het hotel, beetje uitgeslapen deze keer. We zijn er rond kwart voor een ‘s middags, iets later dan gepland omdat we nog even een cadeautje wilden kopen en geen fatsoenlijke winkels konden vinden. Waar is de Walmart als je die nodig hebt?!

Sera was nog bezig om de lunch klaar te maken dua we waren niet te laat. Ze had twee heerlijke salades gemaakt en verder aten we tortilla’s met kip en groenten.

Na de lunch gingen we de stad bekijken. We zouden ook naar het strand kunnen gaan,maar dat betekende weer 30 tot 40 minuten rijden. Sera laat ons haar stad Providence zien, waar ze werkt en waar ze naar school gaat en wat andere mooie gebouwen. We sluiten de rondleiding af met een Ben & Jerry ijsje. Altijd goed.

We drinken nog wat bij haar thuis en nemen dan afscheid want we moeten nog verder voor ons hotel, ongeveer 100 km. Het was heel leuk om haar weer een keer te zien.

We arriveren rond 19 uur bij het motel. Deze keer echt zo’n motel waar je de auto voor je eigen drie kunt zetten. Aan de achterzijde nog een miniterras met uitzicht op een vijver. Een prachtig plekje op Cape Cod, East Sandwich. Grappige naam toch weer. Later gaan we bij een diner Surf’s up nog wat eten. Morgen een dagje relaxen aan het water.