loonstra.reismee.nl

Dag 21 - een dagje Boston

Dag 21 - een dagje Boston

Vandaag beginnen we de dag in Framingham met een lekker hotelontbijt. We gaan daarna met de auto naar een treinstation met een parkeerterrein en dan gaan We vandaar verder met de trein. We zetten wat geld op de charliecard die we de vorige keer in Boston al hebben geregeld en kunnen dan doie de poortjes naar de treinen. We reizen dan voor $ 2,25 per persoon naar het centrum, een koopje.

We gaan de freedomtrail lopen, een ongeveer 4 km lange rode lijn die door Boston ligt en waarlangs allerlei interessante gebouwen liggen die je al dan niet kunt bekijken. Als we uit de trein stappen, regent het behoorlijk. We duiken eerst een Dunkin Donuts in voor koffie. Het blijft regenen dus we gaan toch maar naar naar buiten. We lopen eerst naar de lijn en de eerste kerk bekijken we nog. Daarna gaan we verder in de zachte regen. We komen langs Quincy market. Een overdekte markt waar je allerlei eten kunt. kopen. In het midden is een plaats waar je kunt zitten. Dat doen we later wel. We volgen de lijn nog verder maar het blijft maar regenen. Op enig moment duiken we maar een souvenir winkel in om te schuilen. Nadat we twee hebben gehad, zijnwe er wel klaar mee. Sjoerd regelt een uber taxi die ons voor een paar dollar terug brengt naar Quincy market. En daar gaan we eerst meer even eten. We zoeken allemaal iets op dat we lekker vinden en dan gaan we eten.

Na het eten gaan we even apart shoppen een om half 3 spreken we weer af.

Daarna gaan we toch gaan in een duckbus in de stad rond toeren. Dat is een amfibie voertuig dat door de stad toert en ook nog door de haven vaart. Het is wel grappig om een keer te doen. Het ritje door de stad is maar kort want we staan alleen maar in de file dus besluit de kapitein/gids dat we wat langer gaan varen, daar is het tenslotte niet zo druk.

Als we weer terug zijn op ons beginpunt, gaan we naar de trein/metro. We moeten tot het eindstation dus dat duurt een tijdje. Halverwege stappen heel veel honkbalfans in die naar een wedstrijd van de Boston Red Sox tegen de New York Yankees gaan. De metro zit bomvol, er kan niemand meer bij en er blijven genoeg mensen staan op het station.

Als we bijna bij ons hotel zijn, gaan we nog even langs de Walmart. We willen nog even wat kopen om mee te nemen.

Als afsluiting eten we bij de British Beer Company die bij ons hotel hoort. Erg lekker allemaal en eens geen frietjes maar aardappelpuree en boontjes.

Nu nog even de tas weer netjes inpakken en dan zijn we klaar voor vert