loonstra.reismee.nl

Dag 1 in Bangkok

Vandaag zouden we 's ochtends al wat gaan doen, maar we hebben eerst maar even uitgeslapen pp onze harde bedden. Ons ontbijt was om 11.30 uur. Ook wel eens lekker na zo'n lange reis natuurlijk.

Helaas waren we er gisteren bij aankomst achter gekomen dat we maar twee kaartjes hadden voor de nachttrein naar Changmai en dat moest natuurlijk wel even geregeld worden. Helaas zat de nachttrein al helemaal vol en kon degene die de kaartjes voor ons had geregeld geen nieuwe kaarten meer krijgen. We gingen zelf maar naar het station om eventueel de kaartjes om te wisselen voor een andere dag, maar bij de informatiebalie was een dame die ons aanbood om haar vriend te bellen die wel kaartjes had. Misschien dat hij/zij die wel kwijt wilde. En ja hoor het geluk was met ons: we hebben nog twee kaartjes voor de nachttrein, zij het wel tweede klas en dat betekent met 40 personen in een wagon slapen. Gelukkig voor Yvette en mij staan de 1e klas coupons op onze namen. Sjoerd en Marnix gaan gezellig tweede klas slapen.

Toen dat geregeld was besloten we de tempels maar even over te slaan en naar de grootste 'markt ter wereld' te gaan. Groot was het er wel en erg warm. We moeten nog wel erg wennen aan de warmte, maar af en toe is er ook een airco of ventilator waar we gebruik van kunnen maken. Na de markt - niet geheel bekeken - zijn we op zoek gegaan naar het grote MBK winkelcentrum. Na een ritje met de trein - bovengronds deze keer - kwamen daar aan. Het was inderdaad erg groot. En, niet onbelangrijk, je kon er heel goedkoop eten. Je moet daar dan een soort van bonnen kopen met de waarde van baht, dus net zoveel als je ervoor betaald, maar dan kun je gewoon die coupons inleveren en hebben de mensen niet met contant geld te maken. Het overschot aan bonnen lever je gewoon weer in tegen geld. Het aanbod was enorm dus je moet wel even goed zoeken voordat je weet wat je wilt eten maar het was wel lekker.

Na het eten - het was al 19.00 uur- gingen we maar weer terug naar ons hotel, met de taxi deze keer. Ook een hele sport om een goede taxi te vinden, want iedereen wil je wel wegbrengen maar dat kan je veel (nou ja wat is veel hier!) kosten als je niet goed oplet. Vooral de tuktuks schijnen duur te zijn. De taxi die wij hadden uitgezocht reed wel volgens zjin taximeter. Yvette vroeg zich nog af of taxichauffeurs een soort van examen moesten doen en ik dacht dat ze alleen de opdracht zouden krijgen om zo snel mogelijk van a naar b te gaan, gelet op het tempo waarin de taxi zich voortbewoog. En natuurlijk weer gebruikmakend van al het beschikbare asfalt!

Na aankomst is ons hotel zijn we nog maar even gaan afkoelen in het zwembad. Altijd lekker na zo'n warme dag. Morgen gaan we op de fiets Bangkok verkennen. Ben benieuwd. We moeten alleen wel vroeg opstaan: we vertrekken om 7.00 uur!

ria

Jullie hebben al heel wat beleefd op dag 1. Gelukkig dat die trein nog goed is gekomen. Ben vooral benieuwd naar het treinverhaal van Sjoerd en Marnix!
Kiko lijkt de nutircia-wortels erg lekker te vinden. Zij doet haar best.....
Ga nu jullie volgende verhaal lezen X