loonstra.reismee.nl

Dag 2 in Bangkok

Vandaag begon onze dag vroeg: de wekker stond op 5.30 uur. We gaan namelijk fietsen in Bangkok en die fietstour begint om 7.00 uur. Het vertrekpunt was vanaf een ander hotel in de stad. Omdat het zo vroeg was, dachten we dat we het ontbijt wel niet zo snel zouden krijgen, en dus begonnen we de dag met een flesje sinasappelsap en twee havermoutkoekjes op onze kamer. Toen we het hotel uitkwamen zat er aan het eind van de straat al een taxichauffeur op klanten te wachten, dus dat was snel geregeld. Uiteindelijk waren we om 6.30 uur al op de plaats van bestemming.

De fietstour begon zoals gezegd om 7.00 uur. We fietsten uit de parkeergarage van het hotel de straten van Bangkok op. Gelukkig hoefden we niet direct over zo'n hele drukke weg te fietsen, we hoefden alleen maar over te steken .. ook al een heel avontuur in deze stad. Daarna doken we direct een klein steegje in, althans we dachten dat ie redelijk klein was, maar in de loop van onze tocht merkten we dat ze er toch nog steeds kleiner waren. De gids voerde ons door kleine steegjes waar de Thai aan wonen en aan leven/koken. Je rijdt als het ware gewoon achter hun aanrecht langs. De mensen zijn heel vriendelijk en kijken alleen maar. Sommigen zwaaien heel enthousiast, maar wij vroegen ons wel af of zij het wel zo leuk vonden dat er steeds weer hordes toeristen door hun woon-/leefgelegenheid kwamen fietsen.
Onderweg stopten we regelmatig even om ergens te kijken, zo ook op een Chinese markt, waar we verschillende dingen hebben geroken en bekeken. Daarna ging onze tocht weer verder. Op enig moment staken we de rivier over op een klein pontje om aan de overkant verder te fietsen. Na een aantal kilometers te hebben gefietst werden we weer naar de rivier gebracht waar we op een zogenaamde longtailboot werden gezet, met fiets en al. We voeren met deze boot een heel eind de rivier op en zagen zo de huizen vanaf de waterkant. Het was boeiend om te zien hoe deze mensen wonen en leven. Sommige huizen waren zo krakkemikkig en scheef dat je dacht dat ze ieder moment in elkaar konden storten en af en toe zag je prachtige nieuwe hele grote huizen daar tussen staan. Na onze boottocht werden we weer aan wal gebracht voor een aantal kilometers fietsen, waaronder door een aantal pandan rijstvelden. We stopten bij een klooster voor de monniken, aan de waterkant waar we de vissen (meerval) gingen voeren. Na deze voederpartij was het weer tijd voor een boottochtje dit keer naar een restaurantje zodat wij zelf ook wat konden eten. Daar waren we wel aan toe zo rond 11.00 uur en het smaakte prima.

Na de lunch werden we met de boot weer verder gebracht en enige tijd later gingen we weer aan wal om terug te fietsen naar onze startplek. Al met al een welbestede ochtend.

Voor indruk van deze tocht kijk eens op deze link . ( Onze video volgt nog )

Omdat de dag nog lang niet om was besloten we dan maar het Grand Palace te gaan bekijken. We zochten een boot op die ons daar naartoe kon brengen en gingen vervolgens lopen naar het paleis. Een van de wachten daar vertelde ons echter dat het paleis tot 3 uur gesloten zou zijn en hij raadde ons aan om dan eerst bij de staande gouden Boedha te gaan kijken en nog wat andere dingen die vrij toegankelijk waren. En dat alles met de tuktuk. Voordat we het wisten had hij al een tweetal tuktuks voor onze neus staan en ach, dachten wij, wat maakt het ook uit, laten we dat maar doen. Later bleek natuurlijk wel dat de tuktukchauffeurs probeerden om er extra geld aan te verdienen, maar daar zijn we niet ingetrapt. Ze hebben ons weer afgezet bij het Grand Palace dat gewoon open bleek te zijn. Maar aangezien de batterijen van onze foto- en filmcamera leeg waren, besloten we toch maar naar het hotel terug te gaan en lekker even te gaan zwemmen, na dit warme avontuur. 's Avonds hebben we onze eerste Thaise massages gehad. Yvette en Marnix hadden de echte, ik alleen een voetmassage. Ze werden behoorljk gekraakt, aldus de verhalen. Marnix voelde zich lekker losjes en wat Yvette betreft: ik hoop dat het goed geweest is voor haar en dat ze er geen last van krijgt. Je weet maar nooit.

Morgen gaan we opnieuw op stap in Bangkok, dan gaan we alsnog naar het Grand Palace en laten ons geen tuktuk meer aanpraten!

ria

Het klinkt heel erg leuk die fietstocht, zo zie je echt hoe de mensen leven. Leuk die afwisseling met die boottochtjes.
Het is inderdaad een hele kunst om te zorgen dat alle batterijen zijn opgeladen enzo. ...Dat herken ik.
Veel plezier nog. XRia

Marjan Boonstra

Hé reizigers,

Nou, de reis is begonnen en zo te lezen hebben jullie in die paar dagen al heel wat beleefd. Dat belooft nog wat voor de komende weken. Hopelijk dat jullie snel wat aan de temperatuur wennen want de overgang is wel heel erg groot van ons 'koude' kikkerlandje naar het tropische weer daar. Doe voorzichtig aan en geniet van deze prachtige reis!

Liefs Marjan

Kim

wauw jullie hebben (nu al) heel wat indrukwekkende dingen gezien!

Geniet ervan!

veel liefs x

Janine

Wat een indrukken in een paar dagen zeg. Ik lees jullie verhalen met veel plezier en blijf jullie volgen hoor!

pa en ma

het is leuk om alles zo mee te maken en een klein beetje mee te beleven. soms is het even moeilijk daar de computer nog al eens weigerd maar vandaag lukt weer.
hebben hier nog steeds slecht weer met beste hoosbuien, verder alles oke .
groetjes en veel plezier verder op de reis