loonstra.reismee.nl

Dag 2 in Ayutthaya

Vandaag begint onze tweede dag in Ayutthaya. Sjoerds wekker ging per ongeluk al om 8 uur af ipv 9 uur dus waren we op tijd wakker. We gingen naar beneden aan het ontbijt. Deze keer zat het er bij in dus dat was makkelijk. Het was uitstekend verzorgd en erg lekker. Na het ontbijt spraken we af om fietsen te huren. Dat zou de receptie wel even voor ons regelen. Heel fijn alleen voelden we ons niet zo lekker meer maar tegen 11.00 uur - uitchecktijd - ging het weer wat beter. We stapten op onze fiets en gingen de stad verkennen. Eerst even langs de apotheek en daarna naar de eerste van een reeks oude tempels/ruines. Voordat we daar echter aan toe waren zagen olifanten lopen met zo'n stoeltje er bovenop - erg toeristisch dus en zielig voor de olifanten. Desondanks gingen we wel even bij de olifanten kijken, ze blijven wel leuk. In tegenstelling tot gisteren deden deze olifanten wel kunstjes en moest er voor betaald worden. Dat hebben we dus niet gedaan. Wel hebben we nog een mandje met eten voor ze gekocht en ze wat lekkers gegeven. Na een tijd daar te hebben gekeken stapten we weer op de fiets en gingen naar de tempels kijken. Als eerste zagen we een enorme liggende boedha en tja het is leuk om te zien maar een hele stad vol wordt ook wel een beetje veel. Dus eerst maar even koffiedrinken. Wij dachten laten we lekker thee bestellen maar dat werd thee met gecondenseerde melk erdoor en dus mierzoet. Die van mij was echt heel groen (groene thee) en die van Yvette bijna oranje. De warme cholademelk van Marnix was heel lekker en de koffie was ook goed. Toen bedacht de mevrouw dat wij misschien wel gewone thee hadden gewild zonder melk en dus bood ze ons, heel lief een potje gewone thee aan. Met als extraatje klein miertjes die erin ronddreven. Even eruit scheppen en de thee smaakte prima! Onderweg kwamen we ook nog een mooie tempel tegen met daarin een bronzen boedha van 16.95 meter hoog. Op het marktje dat daarachter was kochten we wat koekjes, een soort van kokoskoekjes en soort pindakoeken.. Smaakte allemaal goed. Daarna zijn we langzaam via nog een paar ruines in een park terug gefietst naar ons guesthouse waar we de fietsen weer inleverden. Omdat we nog moesten eten en de tuktuk ons om 19.00 uur komt halen, zijn we in het restaurantje vlakbij iets gaan eten. Na het eten mochten we nog gratis even douchen zodat we lekker schoon in de nachttrein kunnen. Toch wel erg aardig dus. Nu de nachttrein nog ...

Ria

Dan liggen jullie op dit ogenblik vast al te slapen.....Ik ben benieuwd. Het lijkt me vreselijk leuk zoals jullie overal wat eten, drinken. Zitten jullie dan met z'n vieren in 1 tuktuk? Of zijn ze groter dan de italiaanse tuktuks?
xria

aletta

Hoi Ria, nou de tuktuks in bangkok waren minder groot dan in Ayuatthaya. Daar kun je er met zes (kleine) mensen wel in. Wij met onze lange benen zitten wel aardig opgevouwen hoor. Ik wist niet dat ze in Italie ook tuktuks hadden trouwens. Alles gaat hier verder prima bij juliie ook? Groetjes sjoerd, aletta, yvette en marnix.

Ellen

He Loonstraatjes, leuk hoor om jullie zo te volgen en zo te lezen hebben jullie de afgelopen dagen al veel beleefd. Ik wens jullie heel veel plezier de komende weken en ook ik blijf jullie avonturen volgen, groetjes!!

janna

Hoi hoi familie.
Leuk om zo alles mee te kunnen lezen en kijken.
Kon vandaag nog net de laatste foto's bekijken.
Hoe het verder gegaan is in de nachttrein zal nog wel komen, maar zal ik wel niet eerder weer lezen als wij thuis zijn.
Kan ik dan weer verder genieten van jullie reisverhalen.
Wij gaan nu ook zo weg.
Nog heel veel plezier daar en dat jullie nog veel leuke dingen mogen zien en ondernemen.
Groetjessssss van ons allemaal.