loonstra.reismee.nl

Chang Mai

Gisteravond begon onze reis naar Chamg Mai met de nachttrein. De trein had direct al 20 minuten vertraging dat begon goed. er kwam er maar een trein per keer en was er maar een perron dus veel kon er niet fout gaan. De wijzingen in vertrektijden werden bijgehouden op een whiteboard. Toen de trein kwam moesten Yvette en ik helemaal achterin de trein stappen omdat wij in wagon 11 zaten. Sjoerd en Marnix zaten in wagon 9. Het was heel druk dus wij konden niet goed zien of zij er ook inderdaad in gingen. Het was nog wel even spannend want waren onze duurbetaalde kaartjes niet toch nog vals? Maar gelukkig ze mochten wel mee en er zat niemand anders op hun plaats. Wij hadden een coupe voor ons alleen en de bedjes waren al opgemaakt. Er was een wasbakje met stromend water en glazen met flesjes water. De wc was wel op de gang, zo'n fijn statoilet en dan in een rijdende trein ....! De 2e klasse zat gewoon eerst nog met twee personen in een vier persoonszit waarvan later dan een bed werd gemaakt en een bed werd naar beneden geklapt. Het is wel een relaxte manier om te reizen, je slaapt niet fantastisch maar beter dan de hele nacht rechtop te moeten zitten. Ons ontbijt zou om 7.00 uur worden geserveerd dus hadden we de wekker maar even gezet. Het een vreemd ontbijt, Yvette had chocoladecookies met fruit en ik een sandwich met koude patatjes en fruit. Sjoerd en Marnix hadden in de 2e klas een veel uitgebreider ontbijt hoe vreemd! Om 9.10 uur kwam de trein in Chang Mai aan, slechts een uur vertraging! We namen een taxi naar ons hotel, Annawa house. De chauffeur had een boek in de auto met allemaal aanbevelingsbrieven van toeristen over zijn diensten. We besloten morgen een dagje met hem op stap ten gaan. 's Middags hebben we lekker rustig aan gedaan en 's avonds zijn we bij de nightmarket gaan kijken. Om daar gelijk ook maar iets te gaan eten. Toen wij daar zaten begon het hard te regenen. Gelukkig hadden we onze paraplu meegenomen, dus bleven we nog een beetje droog. Tot zover onze eerste dag in Chang Mai. Morgen is er weer een, op stap met de taxi, naar de tempel bovenop de berg en nog wat andere interssante dingen. Daarover morgen meer.