loonstra.reismee.nl

Chiang Mai per scooter

Eindelijk is het dan zover, vandaag gaan we scooterrijden. Maar ja mooi weer is dan wel meegenomen. Vanochtend werden we gewekt door een fllinke onweersbui met heel veel regen. Vanaf het dakterras konden we het water door de straat zien stromen. Tja nog maar even wachten met die scooters dus. Zo rond 9.00 uur was het bijna droog en gingen we eerst maar even ontbijten. De zon begon te schijnen dus moet die scootertocht toch maar doorgaan. Dus op naar de scootervhuur. We zochten twee scooters uit , vulden de benodigde papieren in en toen kon de reis beginnen. We reden de straat uit, Sjoerd met Yvette achterop want die had meer ervaring. Dus bleef Marnix niets anders over dan bij mij achterop te stappen. Maar ook dat ging goed. Eerst wel even wennen aan dat Thaise verkeer: links rijden en zie je een gaatje: gewoon erin duiken dan kom je er het snelst! We stopten eesrt even bij een tankstation om de tanks helemaal vol te gooien want we wilden een route door de bergen gaan rijden. Bij het tankstation vonden ze die ene liter erbij maar een beetje onzin geloof ik, want ze hadden toch een lol. Of zou dat komen omdat zo'n lange slungel bij zijn moeder achterop zat? Anyway naat ze ons hadden verteld waar wij ons op de kaart bevonden, stortten we ons weer in het verkeer. Na een tijdje rijden werd de drukte wat minder en de lucht wat donkerder dus schaften we ons maar van die mooie poncho's aan. Enige tijd later stopten we in de buurt van een olifantenpark oor koffie. Yvette vroeg om iced tea. Dat had ze al eerder gehad en dan was het gewoon thee met heel veel ijsklontjes. Helaas deze keer zat er gecondenseerde melk doorheen en was het dus mierzoet. Foutje dus! Ondertussen begon het te regenen, dus wachtten we maar even tot de bui over was. Toen we weer verder gingen deden we zekerheidshalve toch de poncho's maar aan. Het was wel lekker voor de frisse wind en tegen de regen die af en toe viel. Onze tocht leidde langs bossen en rijstvelden, haatspeldbochten en vlakke stukken. Het was erg mooi om te zien. Halverwege moest er toch nog even getankt worden dus omkeren en een flink aantal haarspeldbochten terug om te tanken.ln the middle off nowhere stond daar een zelfbedieningspomp. Wel handig natuurlijk voor al die scooters die daar door de bergen rijden. Je wilt daar echt niet zonder zitten. Onderweg kwamen we een klein restaurantje tegen en het was intussen half 3 dus tijd voor de lunch. We waren de enige gasten en alles werd vers voor ons klaargemaakt. Het smaakte ook deze keer weer prima. Na de lunch wilde Yvette ook wel even rijden. Sjoerd achterop en zij aan het roer. Het was even weten waar de knopjes zitten en toen was het alsof ze nooit anders had gedaan! Op een stil stukje weg heeft ook Marnix zijn eerste rijles gehad. Voordat we weer in de stad kwamen hebben vader en dochter maar even weer van plaats gewisseld. En toen mochten we nog weer even meedoen met de Thai: gaatjes opvullen en zorgen dat je lekker vooraan staat bij het stoplicht dan kun je met die grote zwerm mee naar voren. Om 17.00 uur hebben we ze weer ingeleverd en was het uit met de pret.