loonstra.reismee.nl

Naar Khao Sok

Vandaag ging onze reis verder naar Khao Sok. Het begon na het ontbijt met wachten want onzebinnenlandse vlucht ging pas om 13.10 uur. We gingen nog even kaarten voordat we uit onze hotelkamer vertrokken. Op straat hielden we een soort taxi - een pick-up met een dakje en twee lange banken er in - aan en die bracht ons naar het vliegveld.

De vlucht vertrok zoals gezegd om 13.10 uur en was dus mooi op tijd. De vlucht duurde twee uur. Na aankomst moesten we nog even wachten op de bagage. Gelukkig werden we wel afgehaald door iemand van het Khao Sok Valley resort dus dat scheelde weer taxi regelen. Het was vervolgens nog een rit van twee uur naar ons nieuwe verblijf.

Dat was wel even een verandering van omgeving zeg: midden in de jungle staan een vijftal houten huisjes en in twee daarvan gingen wij slapen. Je kunt zo door de kieren naar buiten kijken en onze enige bescherming tegen de beestjes is een klamboe met een aantal gaten erin. Gelukkig is er wel een douche, wc en ventilator. Na aankomst hebben we eerst gegeten bij de eigenaar en daarna heeft hij ons de weg nog gewezen naar het dorp zodat we eventueel nog wat konden kopen, bijvoorbeeld een goede zaklamp want in de jungle is het donker 's avonds.

Morgen gaan we een jungletrekking doen, over water en door het bos naar een grot en zwemmen en nog meer. We zullen het wel weer gaan zien.

Ria

Wow, dat klinkt echt heel stoer! Lijkt mij heel erg mooi... veel plezier