loonstra.reismee.nl

Bezoek aan natuurpark Khao Sok

Vandaag gaan we naar het natuurpark Khao Sok. Het begint al vroeg om 7.45 uur worden we voor het ontbijt verwacht. We hadden gisteravond al aangegeven wat we wilden eten dus dat scheelde weer.

Om 8.30 uur vertrokken we in de auto van mr. Bao, een pick-up met in de laadbak bankjes met een dakje erboven. Het was ongeveer een uur rijden naar het natuurpark en dan in het natuurpark nog een uur varen met de longtailboot. Dus we waren er nog niet. Na een uur racen over het water van een prachtig meer kwamen we aan bij ons voorlopige eindpunt. Een in het water gebouwd terras, aan elkaar gespijkerd met veel hout en bamboe. Ook waren daar huisjes van bamboe en riet waarin je zou kunnen overnachten. Marnix leek dat wel wat. (Ik dacht het toch maar niet!). We konden daar kanovaren of zwemmen. Er was zelf een verhoging gemaakt waar je vanaf kon springen. Het water was prachtig heldergroen en heerlijk warm om in te zwemmen. Na enige tijd stond onze lunch klaar, rijst met allerlei bijgerechten met kip en groenten en vlees. Als toetje kregen we een soort harige lichti. Na de lunch ging onze tocht weer verder: terug in de boot en vijf minuten varen naar onze volgende stop. We gingen een wandeltocht door de jungle maken van ongeveer 2 uur en dan naar een grot waarin stalacmieten en stalactieten te zien waren. Wij hadden speciaal daarvoor zaklampen gekocht, maar die helaas in onze rugzakken laten zitten op de vorige aanlegplek. Onze wandeling door de jungle voerde ons door modderpoelen, over boomstronken en door rivieren. En wie ging er natuurlijk weer als eerst onderuit .... ik zei de gek. Maar goed voor alles is een eerste keer nietwaar. Lekker modderig werd je er wel van, maar we gingen toch door de rivier dus kon ik het daar weer afspoelen. Halverwege de wandeling kwam er ook nog een tropische regenbui dus hadden we niet alleen natte voeten maar ook natte kleren. Aan het einde van deze wandeling gingen we dus een grot bekijken. In deze grot stond het water ook redelijk hoog en stroomde lekker door. We liepen op het diepste gedeelte tot boven ons middel in het water. Na de grot ging onze wandeling langs dezelfde weg weer terug. Vervolgens kregen we nog een middagsnack geserveerd in de vorm van fruit en heerlijk 'verpakt' fruit (op z'n Thais), erg lekker. Toen begon de terugreis, een uur varen en een uur met de auto. Rond 18.00 uur waren we weer terug in onze hut. Lekker douchen en daarna lekker eten. Morgen gaat de reis weer verder.

pa en ma

Het begint wel spannend te worden bij jullie dachten wij zo. Hoe gaat het met de spinnen met Yvette, is het nog vol te houden. Slapen jullie toch een beetje goed ?
Volgend jaar gaan wij die reis ook maar doen, lijkt ons ook wel erg leuk. Wij hebben hier nog steeds geen zomer.
groetjes voor allemaal van (O)pa en(O)ma

Ria

En nog zo'n mooie dag, echt heel bijzonder allemaal.
Was het in die grotten niet koud toen jullie zo nat waren? Of was je al opgedroogd? Misschien bestaat koud helemaal niet in Thailand........
Marcel is met de band spelen in Dordrecht! Ook een heel avontuur, weliswaar bij een tennisclub, maar toch. Hebben hier nu lekker weertje, we zullen wat bewaren voor als jullie terug zijn....anders is de schok zo groot.
groetjes van 't Valeriaan