loonstra.reismee.nl

Reis naar Koh Phangan

Vandaag vertrekken we alweer uit Khao Sok, een kort maar hevig avontuur. De kleren zijn nog niet eens droog, gaat hier waarschijnlijk ook niet lukken het is hier veel te vochtig. We pakken alles en in gaan om 11.00 uur met de taxi, die mr, Bao voor ons heeft geregeld op weg naar Suratani. Een rit van twee uur. De minibus stopt regelmatig om andere passagiers op te laten stappen maar uiteindelijk komen we dan toch in Suratani aan en worden afgezet bij het ticketoffice van de bootmaatschappij die ons naar het eiland Kho Phangang zal gaan brengen. Vanaf het ticketoffice is het nog een uur rijden in een minivan naar de pier. Onderweg krijgen we een flinke tropische regenbui op ons dak maar de chauffeur scheurt gewoon door. Ik vind het toch wel een beetje gevaarlijk worden, maar ja wat kun je beginnen?? Gelukkig komen we heelhuids aan bij de pier en moeten daar nog even wachten totdat we kunnen instappen. Als we dan eindelijk gaan varen, duurt het nog anderhalf uur voordat we op het eiland zijn. Zo rond 18.00 uur zijn we er dan toch. Marnix voelt zich de hele dag al niet goed en dat wordt er met dit gereis natuurlijk niet beter op. Op het eiland aangekomen blijken we nog eens 50 minuten in een hobbelige taxi over een slechte weg te moeten reizen voordat we bij de door ons uitgezochte accommodatie zouden zijn. We besluiten toch maar een andere kant op te gaan want ik ben bang dat Marnix dit niet meer zal gaan volhouden. Het duurt nog zo'n 20 minuten en dan staan we op het strand. Het complex waar we graag heen wilden is helaas vol. Gelukkig is er verderop een accommodatie met huisjes bijna op het strand die er wel twee heeft. Op dat moment zonder stroom, maar later is het er gelukkig wel weer.
Dat was dus onze reis naar het tropische eiland. Morgen maar even lekker uitrusten.