loonstra.reismee.nl

Dag 4 tot en met 8 in Kho Phangan

Zo dat heeft even geduurd zeg. Al een hele tijd internetloos, nou niet helemaal. Er was wel wifi maar dat vloog er steeds uit en het gewone internet bij onze nieuwe locatie lag ook al plat, dus dat schiet niet op. In vogelvlucht dan ook onze dagen vanaf 23 augustus.

Na onze glijder van de 22e mogen Yvette en ik niet zwemmen en da's wel balen

Frown
als je net op een tropisch eiland zit met een heerlijke warme zee. Wij gaan deze ochtend wel even naar de kliniek om onze wonden te laten verzorgen.Wij gaan daarna nog even wat shoppen in Thong Sala, leuke jurkjes genoeg, maar helaas heeft Yvette nog geen gevonden. Sjoerd en Marnix gaan intussen op zoek naar een nieuwe locatie want Sea Salad Resort moeten we morgen weer verlaten. Ze vinden er een paar. Een daarvan ligt boven in en heeft prachtige snorkelmogelijkheden. 's Middags gaan ze opnieuw op de scooter om daar te snorkelen. Het koraal is niet veel kleuriger, maar de vissen zijn wel groter en mooier.Yvette en ik gaan naar het strand om een beetje bij te kleuren, maar warm is het wel.

De volgende dag vertrekken we naar ons nieuwe resort: Sand Bay Resort. De taxichauffeur die ons brengt vanaf ons andere adres kan het eerst niet vinden, het ligt goed verstopt blijkbaar. Na wat vragen komen we er toch aan. We hebben hier een mooie grote kamer, zelfs met koelkast en TV en een groot balkon met uitzicht over de zee. Als je in bed ligt kijk je ook zo uit het raam over de zee uit. Dat lijkt me ook wel leuk voor thuis .... Er is ook een zwembad bij. Het is echt zo'n luxe resort uit de boekjes met van die heerlijke ligstoelen bij het zwembad en op de achtergrond de zee en de palmbomen.

Laughing
We blijven de rest van de dag lekker hier aan de rand van het zwembad. 's Avonds eten we in een restaurant verderop in de baai. Daar loopt op enig moment een megakrekel rond. Het beest is ongeveer zo groot als een klein vogeltje.

Donderdag alweer. Direct na het ontbijt vertrekken Yvette en ik met de taxi naar de kliniek voor onze toch wel uitgebreide wondencontrole. Zij zijn daar heel vriendelijk en blijven maar lachen ook al smeren ze je vol met betadine en bijt je je tanden bijna stuk. Maar goed het hoort erbij zullen we maar denken. Als we terugrijden, zien we een bekendfiguur langskomen op een scooter,Sjoerd had er toch maarweer een gehuurd.Tja op een plek als deze is zo'n scooter toch wel heel handig, anders ben je steeds afhankelijk van de - toch wel dure- taxi's (tenminste voor Thaise begrippen). Dus 's middags gaan we maar even samen wat boodschappen halen opde scooter als een echte Thaise familie!

Op vrijdag gaan Sjoerd en ik na het ontbijt op de scooter naar Thong Sala. De hele dag in zo'n resort is eigenlijk ook een beetje saai dus toch maar even erop uit. We gaan direct even op zoek naar een nieuwe accomodatie want op zondag gaan we deze alweer verlaten. We willen op dinsdag graag in de buurt van de pier zijn omdat we dan een vroege boot moeten hebben, 7.15 uur. we gaan namelijk 's middags weer met het vliegtuig terug naar Bangkok. We vinden de kamer in de buurt van de pier maar ook nog aan het strand en er is een zwembad bij.Wat wil een mens nog meer? We boeken direct een kamer voor zondag.

Omdat we er nu toch zijn rijden we lekker even door Thong Sala en kopen nog even wat kaartjes (tja die zijn er waarschijnlijk niet meer voor ons!) Dat was er steeds bij gebleven. We gaan daarna nog even lekker koffiedrinken bij Nira's een soort van lunchroomvan Duitse oorsprong en dus ook lekkere versnaperingen. Sjoerd snakt naar een bakje lekkere koffie. Bij veel Thaise restaurants is het de koffie gewoon een kopje oploskoffie en dat ook nog niet al te sterk. Gelukkig is het hier helemaal goed

Wink
. Als we verder door Thong Sala rijden zien we ineens een boekwinkel waar je 2e hands boeken kunt kopen en verkopen. We gaan toch maar even kijken en ja hoor, er zijn zelfs een paar Nederlandse boeken. We nemen er drie mee, heeft Marnix ook weer wat te lezen.

Het lijkthier wel een beetje op onze vakantie in de caravan, lekker hangen en lezen en spelletjes doen. Toch wel saai zo'n tropisch eiland .....

Vandaag, zaterdag, blijkt bij het opstaan dat de zee zich helemaal heeft teruggetrokken. Het hele koraal ligt 'bloot'. Zo ver hebben we het water nog niet terug zien gaan. Eerder deze week was het water 's avonds zo ver op het strand dat je er niet eens meer op kon lopen zonder natte voeten te krijgen.

Sjoerd en Yvette gaan na het ontbijt op de scooter rondtoeren. We zullen nog wel horen wat zij allemaal gaan zien. Ben benieuwd.

Lucretia

Het klinkt zoals vakantie moet zijn: heerlijk!
Geniet er nog even van!

Ria

Hoezo saai? Je zit op een droomplek!!!
Ben net uit de wacht en ga morgen naar Parijs....Dat zal het andere uiterste zijn van jullie plek.
Marcel neemt de zorg voor Kiko en co over. Het medicijn is nu helemaal op. Begin van de week nog even kontakt gehad met de dierenartsen of ik het mocht blijven geven. Was goed. Het kan zijn omdat ik 't graag wil zien, maar Kiko het leek of Kiko haar koppie even iets beter hield. Een collega van mij adviseerde ook peterselie. Schijnt heel goed te zijn voor konijnen en ik heb genoeg, dus dat zullen we proberen.....
Nog een hele fijne week en tot volgende week vrijdag op deze plek....
Liefs Ria

j en j

hoi hoi zo wij zijn weer terug van vakantien en het was nog net niet het eerste wat we deden maar toch snel de laptop maar weer aan zodat we alles weer konden lezen en bekijken. Wat leuk en interressant om zo vakantie te vieren.
groetjesssss van ons en geniet er van xxx