loonstra.reismee.nl

Terug naar Bangkok

Nou we zijn weer terug waar we zijn begonnen: Bangkok. Vanmorgen om half 6 ging de wekker. We moesten de boot van 7.00 uur halen en dus vertrokken we na ons snelle ontbijt rond kwart over 6 lopend over het strand naar de pier. De boot lag er al toen we aankwamen. We gingen deze keer met de carferry. We liepen tussen de (vracht)auto"s door naar het passagiersdek. Ruimte genoeg om te zitten. De reis nam ongeveer tweeenhalf uur in beslag en dus waren we om half 10 in Surat Thani. Aan de pier stond al een bus klaar die ons naar het kantoor van de maatschappij midden in de stad bracht. Daar moest iedereen uitstappen en ons werd verteld dat we om 13.00 uur weer verder zouden gaan (het was toen 11.00 uur). We konden toen wel even iets gaan eten dus lliepen we de stad wat in. Na een tijdje zoeken kwamen we uiteindelijk uit bij een soort buitenrestaurantje in een zijstraat. De tafeltjes stonden tegen de muur aan en de 'keuken' was een mobiel geheel vooraan de straat. Wat we uitzochten wisten we niet precies, het was iets met kip en noedels. Dat bleek uiteindelijk met wat andere groenten een soort noedelsoep te zijn geworden. Het smaakte best goed. Als toetje namen we verderop bij een ander mobiel keukentje eengebakken banaan. Toen gingnen we weer terug naar het buskantoor. Het was nog geen 13.00 uur dus moesten we nog even wachten. Ineens stond de minivan er dan toch zomaar een uur te vroeg, gelukkig was iedereen er wel weer. Na ongeveer een half uur rijden kwam het vliegveld in zicht en toen moesten we weer wachen ...bleek het vlieguig ook nog vertraagd. Uiteindelijk vertrokken we maar een half uur later dan gepland dusdat viel. Een uurtje vliegen en we waren er al, in Bangkok. Met trein naar ons hotel wat daar ook vlakbij ligt. Gelukkig maar want we deden het lopend. We kwamen rond 19.00 uur het hotel aan. Gauw de tassen parkeren en daarn op zoek naar eten. Na een poosje lopen in de regen (jawel ...) kozen we voor Indiaas eten. Volgens Yvette hadden we de gekste combinaties, maar ach wat kan dat schelen we zijn toch toeristen hahah .... We gingen weer terug naar het hotel en vroegen ons af wat doen met mijn dikke opgezwollen voet. Hij werd nu toch wel heel dik en pijnlijk. Verzekeringssmij adviseerde een fit to fly verklaring te halen bij een dokter. We besluiten dan om alsnog vanvond heen te gaan; ze zijn toch 24 uur per dag open. Het is dan 22.00 uur. In het ziekenhuis blijkt er echter een infectie te zijn bijgekomen bij de verwondingen aan mijn voet en nu moet ik dus aan het infuus :( het duurt twee uur voordat het er door is gedrupt en we zijn zo rond 2.00 uur 's nachts weer in het hotel terrug. Die fit to fly verklaring heb ik dus nog niet en wie weet moet onze vlucht wel veranderd worden, maar dat weten we morgen pas, als ik weer bij de dokter geweest ben. Een dagje shoppen zit er helaas ook niet meer in voor mij :(