loonstra.reismee.nl

Dag 1 - de reis

Dag 1

Rond 8 uur vertrekken we naar Düsseldorf. We rijden door Duitsland want de geplande route heeft nogal wat last van files. We komen rond 11 uur aan bij de parkeergarage waarvoor we hebben gereserveerd. Het was even zoeken maar we vinden toch een plekje. Aangekomen op de luchthaven blijkt de vlucht vertraagd te zijn, zo’n anderhalf uur.???? Uiteindelijk vertrekken we precies 2 uur na de geplande vertrektijd. De vlucht verloopt voorspoedig maar de landing wat minder. Het is er druk en we moeten een doorstart maken en een poosje rondcirkelen. Maar dan staan we na een hobbelige landing aan de grond. Nu nog door de douane en dat duurt wel even… van iedere reiziger worden vingerafdrukken genomen (elektronisch dat dan weer wel) en een foto. Dus voordat iedereen er in mag duurt dat wel even. We mogen er in en kunnen op ze koffers ophalen. Nu nog naar onze overnachtingsplaats in Revere. Eerst een ubertaxi geprobeerd maar die was te klein dus die belde af. Dan toch maar met de bus, metro en nog een keer de bus. We komen aan en als Sjoerd op zoek gaat naar de sleutel (in een speciaal kluisje) gaat de deur open. De eigenaar is gewoon thuis. Dan blijkt dat we dus gewoon een slaapkamer hebben gehuurd. Ook niet erg. De bedden liggen goed en de douche is prima. We brengen onze tassen naar de kamer en gaan dan nog even op zoek naar een winkel om wat eten te kopen voor de volgende ochtend. Nog even een blik werpen op het strand en dan terug naar onze slaapplek om te gaan slapen dus.