loonstra.reismee.nl

Dag 2 - vervolg van de reis

Dag 2 - vervolg van de reis

Vandaag zijn we -uiteraard- vroeg wakker, rond 6 uur zijn we allemaal al wakker. Na een ontbijt van koekjes en water gaan we richting de bushalte. We moeten even wachten en mogen dan zelfs gratis meerijden tot het station. Daar aangekomen vertelt een van de medewerkers hoe we nog makkelijker op de plaats van bestemming kunnen komen. Dat doen we dan maar, maar dat blijkt niet zo te zijn. We komen aan bij het busstation en slaan wat proviand in en kopen een paar megagrote bakken koffie. Om 9.30 uur vertrekt de bus naar New York. Na een relaxte rit van ongeveer 4 uur komen we aan in New York. Het is daar behoorlijk heet! We slepen onze tassen achter ons aan naar de metro en kopen daareerst 4 metrocards om een aantal onbeperkt mee te kunnen reizen. Heel handig. We zijn na een trip in de metro en een stukje bus aangekomen bij ons appartement. Het is twee hoog in een mooi oud gebouw. De eigenaar is er ook en laat ins even zien hoe alles werkt.

Na een verfrissende douche gaan we op zoek naar wat te eten. Het wordt een pizza voor 4 bij een kleine pizzeria in de buurt. Daarna nog even shoppen voor morgen en dan lekker naar bed.