loonstra.reismee.nl

Dag 3 - New York

Dag 3 - New York

Vandaag gaan we dus downtown New York bekijken. Het is wel heel erg warm dus het wordt een zware dag. We reizen met de metro, maar die blijkt dit weekend een andere route te volgen dan wij hadden gedacht en nu staan we dus ineens ergens anders… nou ja dan gaan we gewoon hier beginnen. We hadden nog niet ontbeten dus gaan we de eerste fastfoodtent van vandaag binnen en beginnen met een ontbijt met gebakken ei en brood maar dan op zijn Amerikaans. De hoeveelheid valt mee, alleen de bekers koffie zijn weer groot. Na het ontbijt gaan de stad in. We zouden een stadswandeling maken uit ons boekje maar die houden we al snel voor gezien, het is gewoon te warm. ???? We drinken nog even wat en gaan dan met de metro naar de Staten Island ferry. Een gratis veerboot die ook langs het vrijheidsbeeld komt. En dat is dan weer mooi meegenomen. We gaan er even af maar er is daar niet veel te zien dus we kopen een lunch en gaan met de volgende boot weer terug.

Na dit boottochtje kijken we rond in Batterypark en gaan dan door naar Wallstreet. Indrukwekkende hoge gebouwen waar dan zomaar een oude - vrij lage - kerk tussen staat, de Trinity church. Die bekijken we ook maar even, het is er heerlijk koel. Na een poosje gaan we weer door en zien de New York Stock Exchange. Een mooi oud gebouw, helaas vandaag, zaterdag gesloten. We maken nog even een snel uitstapje naar een bekende outlet winkel Forever 21. Yvette en ik denken even snel alleen maar.schoenen te kijken en gaan weer naar buiten maar dan blijken Sjoerd en Marnis daar ook naar binnen te zijn gegaan en dan komen we erachter dat die winkel maar liefst 6 verdiepingen heeft en meerdere uitgangen. We verdwalen zelfs op weg naar de uitgang ????

Na dit korte intermezzo terug naar het oorspronkelijke plan, the Brooklyn Bridge. Daar kun je lopend overheen. Daarin zijn we niet de enigste, de brug is tjokvol wandelaars en fietsers. Aan het einde van deze lange brug gaan we op zoek naar een metrostation om weer wat verder te reizen maar ook die gaan dit weekend niet. Dat wordt dus (nog) verder lopen. Uiteindelijk pakken we nog een bus die ons een stukje verder in de goede richting brengt. We besluiten nog wat te gaan eten en dan weer naar huis te gaan. Het wordt MacDonalds, alweer fastfood. Je ziet ook eigenlijk in het straatbeeld geen ‘normale’ restaurants, het is allemaal van dat snelle makkelijke eten. Geen wonder dat de mensen hier te dik zijn. Morgen maar eens proberen iets anders te vinden. Zelfs een normale supermarkt zie je hier niet. Alleen maar van die kleine winkeltjes met vooral veel chips, koekjes, snoep, limonade en andere ongezonde etenswaren.

Na een reisje met de metro een een wandeling komen we bij ons appartement aan waar de eigenaar net een nieuwe (tweede) airco aan het installeren en dat is wel nodig!