loonstra.reismee.nl

Dag 5 - New York

Dag 5 - New York

Vandaag worden we gewekt door de wekker. We hebben kaartje en voor het Top of the Rock (Rockefeller gebouw) om 10.15 uur. Dus dat wordt haasten en zonder ontbijt de deur uit. Aangekomen op het station Rockefeller plaza blijkt dat je daar prima kunt ontbijten. We ontbijten deze keer met koffie en bagels. Erg Amerikaans en erg lekker. Ze hadden zelfs havermout voor Marnix maar dat zag hij te laat.

Na het ontbijt gaan we naar de ingang van het gebouw. We zijn zelfs nog te vroeg maar we mogen er wel vast in. Het uitzicht is prachtig en indrukwekkend net als dat van gisteren. Na een tijd op het dak gaan we weer naar beneden en met de metro naar een plaats vlakbij een fietsenverhuur, want we gaan fietsen in Central Park. Lekker weer ervoor - hittegolf in New York en de vochtigste/heetste dag van deze week - maar we gaan ervoor. We zijn net nog maar net onderweg als Marnix zijn band plots leegloopt. Weer terug naar de verhuur voor Eem nieuwe fiets. Gelukkig hebben ze die snel.

Nu lekker rondfietsen. Het park is.best groot en heeft verschillende hoogten dus dat wordt schakelen en trappen. Het gaat ons steeds beter af, gelet ook op het feit dat de fietsen voor ons bijzonder klein zijn en de zadels ook nog naar beneden zakken als we fietsen.

Yvette wil graag op de foto op de trappen van het Metropolitan Museum of Art dus gaan we op de fiets daarheen. De details zal ik weglaten, maar fietsen in New York is niet voor watjes. ????

Na 3 uur te hebben rondgereden in en om Central Park leveren we de fietsen weer in en gaan dan op zoek naar drinken. Op de hoek zit een restaurant waar ze heerlijke iced smoothies hebben, die kunnen we wel gebruiken.

Niet lang daarna gaan we weer verder op zoek naar Macy’s, de bekende winkel van New York. We nemen wel even een stukje metro want dat gaat sneller dan lopen want onze voeten voelen we echt wel.

Bij Macy’s aangekomen gaan we een uurtje apart shoppen. Yvette en ik vinden het na een half uur wel genoeg en gaan naar Victoria’s Secret, de bekendste lingerie winkel van New York in ieder geval. Als we buiten komen blijkt het geregend te hebben en daar blijft het niet bij. Sjoerd en Yvette krijgen zelfs een flash flood waarschuwing op hun telefoon binnen. Victoria’s Secret is veel leuker dan Macy’s. Wat we daar gekocht hebben, vertel ik lekker niet.

Als we opnieuw weer naar buiten gaan, dit keer weer met z’n vieren begint het te onweren en heel hard te regenen. We rennen samen met heel veel anderen een grote H & M winkel in om te schuilen. Ze doen niet moeilijk als we maar langs de kant blijven en niet in het pad gaan staan. Als het eindelijk weer wat droger lijkt te worden gaan we gauw naar buiten op zoek naar wat te drinken en ook eten. Het wordt - alweer - MacDonalds. We zullen deze vakantie wel niet veel afvallen… pfff. Maar we zitten wel droog als het weer begint te hozen. De straten stromen bijna over. Na enige tijd zakt het weer wat af en wordt het weer droog. Tijd voor een wandeling om en rond Times Square. Heel veel verlichting en reclameborden, door het slechte weer ook nu goed te zien. Leuk om daar rond te lopen maar wel heel druk, het lijkt wel een mierennest.

Na een lange dag gaan we dan met de metro weer naar ons appartement terug, op naar een heerlijk verfrissende douche.