loonstra.reismee.nl

Dag 8 - Washington

Dag 8 - Washington

Het is tijd voor een bezoek aan Washington. We staan niet al te vroeg op en na ons homemade ontbijt gaan we richting de bushalte. We moeten even wachten maar dan komt de bus die ons naar Pentagonstation brengt. Als we daar uitstappen zien we veel militairen en politie met honden, maar dat blijkt een oefening te zijn. Met de metro nog even verder en dan staan we zomaar op Pennsylvania avenue bij de voorkant van het Witte Huis. Toch wel een beetje bijzonder om daar te zijn. Het is vandaag wel vreselijk warm, 34 graden en bewolkt dus behoorlijk benauwd. We lopen om het Witte Huis en andere gebouwen heen en gaan naar een Smithsonian museum om wat te drinken en te bekijken. Er zijn hier veel meer musea van Smithsonian en ze zijn allemaal gratis toegankelijk omdat de stichter ervan vond dat educatie voor iedereen toegankelijk moet zijn. Na het eerste museum gaan we naar her Air and space museum. Daar is werkelijk van alles te zien over de luchtvaart, oude vliegtuigen uit de tweede wereldoorlog maar ook spaceshuttles en ruimtesondes e.d. We zijn er dan ook wel een paar uur zoet. Als we dan eindelijk zover zijn dat we eruit zullen gaan, begint het heel hard te regenen. Nog maar even wachten dan. Als het zo goed als droog is wagen we de stap naar de overkant. Maar helaas als we halverwege zijn begint het weer te regenen, worden we toch nog nat.

Na de bui gaan we door naar het American Natural History Museum. Ook een megagroot museum over de natuur, dieren, planten, stenen en alles wat er mee te maken heeft vanaf de prehistorie tot nu toe.

We kijken allemaal rond op de afdelingen die we willen zien en treffen elkaar dan weer in de grote hal. We gaan met de metro naar huis en helaas rijdt de bus net voor onze neus weg dus moeten we de rest lopen. Ach nou ja dat stuk(je) kan er ook nog wel bij. Onderweg pikken we een paar diepvriespizza’s op voor ons avondeten. We moeten natuurlijk wel een beetje leven als Amerikanen hè. Dat ze echt lekker waren kunnen we niet zeggen, ze smaakten gewoon zoet en dat is niet wat je verwacht van een pizza met salami of kaas. Maar ja dit blijft natuurlijk wel Amerika waar alles zoet is.