loonstra.reismee.nl

Dag 9 - Washington

Dag 9 - Washington

Vandaag gaan we nog een keertje naar Washington. We ontbijten lekker in ons appartement want ook al zouden we willen, een snelle hap op het station is er in Washington niet bij. Je mag daar op het station of in de metro niet eten of drinken. Dus een ontbijtje daar is lastig. Je ziet er trouwens sowieso niet zoveel eettentjes op straat als in New York. We doen vandaag eens lekker luxe en nemen een (uber) taxi naar de beroemde militaire begraafplaats Arlington. Daar liggen duizenden militairen begraven en ook president Kennedy en zijn gezin. We lopen daar rond en zien dan ook de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat. Erg strak geregisseerd zo’n wachtwissel. Veel heen en weer geloop en geklik van hakken.

Na een tijdje hebben we het daar wel gezien en we gaan met de metro naar East Market. Daar schijn je leuk te kunnen eten en het is op loopafstand van het Capitool, dat we nog willen zien.

We zien een soort van overdekte markt en besluiten daar een broodje te kopen. Het wordt een hotdog deze keer. Het blijft toch een beetje raar dat zoete brood maar verder smaakt het wel. We eten onze lunch in een park even verderop. Na de lunch gaan we door naar het Capitool, maar voordat we daar zijn gaan we eerst nog naar de library of congres. De bibliotheek van Washington! Een enorm gebouw met vooral veel marmer en natuurlijk boeken en tentoonstellingen. Erg interessant allemaal. Vooral de grote leeszaal is erg mooi.

We wilden het gebouw via de tunnel wel verlaten om zo in het Capitool te komen maar dan moesten we alle vloeistoffen, dus ook onze zonnebrand factor 50 daar achterlaten, echt niet! Dan gaan we wel buitenom.

Aan de buitenkant is een gedeelte van het gebouw echter ‘ingepakt’ wegens renovatie of zo. Beetje jammer …. Maar het blijft een indrukwekkend gebouw. We hadden ook geen tickets voor dit gebouw, daarvoor waren we al te laat.

We besluiten vanaf daar (alweer) met een (uber) taxi naar de Washington zoo (dierentuin) te gaan. We moeten een paar minuten wachten maar dan komt ie al voorrijden. Hij brengt ons binnen 20 minuten tot voor de ingang van de dierentuin. Het is wel erg warm voor een dierentuin bezoek. Dat vinden de dieren kennelijk ook want die hebben zich veelal verstopt. We zien er toch nog wel een aantal maar de beroemde panda’s zien we niet, het was te warm om nog weer verder om te lopen en wie weet waren ze toch niet zichtbaar. We hadden het wel een beetje gehad. We vissen Marnix weer op bij het visitorcenter en gaande dierentuin uit. Na een lekker ijsje gaan we op zoek naar het metrostation. Onderweg lopen we nog even bij een redelijke supermarkt binnen om wat inkopen te doen voor het avondeten. Dan naar huis met de trein en bus en dan lekker eten koken in onze riante keuken op het megafornuis. ????