loonstra.reismee.nl

Dag 10 - Alexandria

Dag 10 - Alexandria

Omdat we in Washington al wel gezien hadden wat we wilden zien, blijven we vandaag in onze ‘eigen’, buurt Alexandria. We gaan na hetontbijt met een (uber)taxi naar het oude centrum. Nou dat hebben we snel bekeken. Een haven en een lange straat met leuke winkeltjes maar verder niets. We besluiten ergens te gaan koffie drinken en nemen dan (alweer) een taxi maar dan naar de overkant van de rivier naar een outlet mall. Met de trein zou het anderhalf uur duren, met de auto zo’n 20 minuten.

We lopen daar een tijd rond en schaffen nog wat aan en eten daar bij een foodtruck wat en bestellen dan een taxi terug naar huis. Wel op tijd voor ons doen maar in ons appartementengebouw staat namelijk een wasmachine en een droger en dus kunnen we mooi even wassen. Als we straks gaan rondreizen zijn we overal eigenlijk te kort om dat te kunnen doen. Helaas werkt de droger niet zo goed als thuis….het duurt veel langer. Hopelijk komt het droog in de tas.

Sjoerd, Marnix en ik gaan tussendoor nog even een ijsje proeven bij de bekende Godmothers Dairy. Zelfs Obama schijnt hier wel eens te komen voor een ijsje. Ze zijn vooral bekend om hun custardijs. Het smaakt wel lekker maar of het nou zo bijzonder is dat waag ik te betwijfelen. Daarna lopen we nog even langs de Aldi voor wat brood. Ze kunnen daar en overal trouwens nog wel wat leren van hun Nederlandse collega's….snelheid.

Alweer een dag voorbij. Morgen gaan we een auto ophalen op het Ronald Reagan National Airport en dan gaan we verder rond trekken met de auto.