loonstra.reismee.nl

Dag 11 - de huurauto

Dag 11- op stap met de auto

Vandaag gaan we weer verder maar deze keer met ‘eigen vervoer’. We laten ons met een taxi naar Het Ronald Reagan National Airport brengen. Dat duurt niet zo lang maar dan moeten we de huurauto ophalen….dat duurt even. Maar als dat toch gelukt is, gaan we op stap. We gaan nog langs een dependance van het Smithsonian Air en Space museum waar ook de spaceshuttle Discovery op het andere vliegveld van Washington, Dulles, staat opgesteld. Maar dat ligt aan het de andere kant van de stad en voordat we daar zijn hebben we al heel wat kilometers afgelegd, het wil nog niet goed lukken met de navigatie… en zoveel verschillende wegen en afslagen in en rond Washington. Uiteindelijk komen we er wel. Eerst maar even een hapje eten en dan het museum door. We zien heel veel vliegtuigen variërend vanaf 1900 tot aan de 21e eeuw.

Na dit museumuitstapje gaan we op weg naar ons hotel in York. We nemen onderweg af en toe een alternatieve route om ook wat van de omgeving te zien. Zo kome we ook door Gettysburg, de plaats waar in 1863 door de noordelijke en zuidelijke staten verschillende veldslagen zijn gevoerd. We rijden daar door een een stuk van het Gettysburg National Militaire Park Pennsylvania. Het stikt er werkelijk van de monumenten die, zo lijkt het in ieder geval, random over het gebied zijn verspreid, op velden en in de bossen.

Uiteindelijk zijn we ‘s avonds rond 19.30 uur in ons hotel. We hebben een non-smoking room gereserveerd maar dit hotel dateert waarschijnlijk uit de rooktijd en dat is toch nog wel wat te merken. We doen het maar mee. Er is ook nog een zwembad, waar Marnix nog even in duikt. We besluiten nog even wat te gaan eten aangezien de lunch al enige tijd geleden was. Daarna terug naar onze hotelkamer, toch wel saai na zo’n leuk appartement.