loonstra.reismee.nl

Dag 14 - naar Canada

Dag 14 - onderweg richting Canada

Na een rustige nacht in het, toch iets betere hotel, gaan we vandaag weer verder. Maar eerst even ontbijten natuurlijk. We kunnen gewoon iets van de kaart uitzoeken en we hoeven niets zelf te doen. Het smaakt heerlijk en we hebben er Lekker vers fruit bij. Rond half 10 stappen we weer in de auto. Tassen weer achterin proppen en op pad. We rijden nog niet zolang als we in Watkins Glen aankomen. Daar gaan we in het Watkins Glen State Park de Gorge trail lopen. Een route door een kloof die langs 19 watervallen leidt. Prachtig om te zien en we maken olie foto's. We lopen terug langs de Indian trail. Daar is niet zoveel van de watervallen te zien maar dat heeft niet want die hadden we al gezien. Terug bij de auto besluiten we direct weer door te rijden want we moeten nog wel een aantal kilometers. Tot we plots een Ben & Jerry’s ijswinkel zien. Daar kunnen we natuurlijk niet aan voorbij gaan. Smaakt prima.

De reis gaat weer verder. Na een late lunch besluiten we toch maar een stuk over de snelweg te gaan anders komen we zo laat aan in Canada, onze volgende stop, de Niagara Falls. Zo tegen 16.00 uur komen WW aan bij de Canadese grens. Na een paar strenge vragen over wapens, alcohol en reden van ons verblijf mogen we het land in. Nu nog op zoek naar ons hotel. Dat vinden we al snel en we checken in. Vanavond is de planning om bij avondlicht de watervallen te zien morgen bij daglicht. Ik ben benieuwd. Morgen meer daarover.