loonstra.reismee.nl

Dag 15 - terug naar Amerika

Dag 15 - Niagara Falls

Gisteravond hebben we zoals gezegd de watervallen bij avond gezien. Sjoerd en ik waren er ‘s middags nog even heen gelopen om te kijken hoe ver het was. Niet ver dus. Voorafgaand aan het avondbezoek hebben we lekker Indiaas gegeten. En toen was het tijd om naar de watervallen te gaan. Zo tegen 22.00 uur waren we daar. Het was er reuze druk want toevallig was er die avond ook vuurwerk gepland net als elke woensdag, vrijdag en zondag. We waren toevallig net op de goede dag daar. Mooi meegenomen. Het vuurwerk begon stipt om 22.00 uur. Het was een prachtig gezicht zo boven het water. De watervallen zelf waren ook mooi verlicht dus goed te zien.

Na dit spektakel togen we met vele anderen weer richting het kermisdorp want zo kun je Niagara Falls wel noemen. Er zijn spookhuizen, een waxmuseum, speelhallen en veel te eten natuurlijk. Gewoon te veel om op te noemen.

We gaan terug naar ons hotel en gaan de volgende dag nog een keer.

Na het ontbijt laden we eerst de tassen weer in de auto en lopen dan naar de watervallen. We gaan vandaag met de Horneblower cruise een bezoekje aan de waterval brengen. Pfff… er staat alweer een lange rij voor het ticketoffice. Marnix en Yvette wachten even verderop en daar gaat er ineeens een open. Dat scheelt een stuk. Ik koop snel kaartjes en Sjoerd komt uit de andere rij. Nu weer in de rij voor de boot. Je moet er wat voor over hebben. We krijgen allemaal een mooie rode regencape uitgereikt voor op de boot. Nou die heb je wel nodig als je in de buurt van de waterval komt. We laten ons lekker nat ‘regenen’ en genieten van het uitzicht.

Het tochtje duurt niet zo lang en voor we het weten is het alweer tijd om van de boot af te gaan. Een leuke tocht en belevenis, toch anders dan dat je er vanaf de zijkant naar kijkt.

We gaan terug naar de auto en rijden nog naar een outlet maar vinden niets bijzonders. We lunchen er nog wel snel even. En dan gaan we weer in de auto, we moeten nog 265 km. naar onze volgende bestemming.

Inmiddels zijn we aangekomen bij ons hotel. De reis ging voor het grootste deel over de snelweg om tijd te winnen. Het laatste stuk ging over mooie binnenwegen. Morgen weer verder.