loonstra.reismee.nl

Dag 17 - On the road again

Dag 17 - Onderweg

Vandaag gaan we weer verder en we zien wel waar we nog uitkomen.

We beginnen de dag als altijd met een lekker ontbijt in het hotel. We zijn op tijd op en rijden rond 9.15 uur de parkeerplaats weer af. We rijden door natuur en dorpen.

We stoppen rond 11 uur voor een vers bakje koffie. Na de koffie komen we rond 13.00 uur aan bij de kust. We rijden er een eindje langs en zoeken een plek waar we kunnen parkeren. Dat duurt even want heel.veel huizen staan aan het strand en dus kun je daar niet parkeren. We vinden een parkeerplaats en trekken onze zwemkleding aan..op naar het strand. Het water is verfrissend en lekker om even af te koelen. We liggen een tijdje lekker op het strand en gaan dan weer verder want we zijn er nog niet. Ergens onderweg komen we langs een restaurant dat ons wel wat lijkt en daar gaan we een verlate lunch nemen.

In dat zelfde stadje is ook een trolleymuseum. Daar gaan we even kijken. Er is een oude trolley die woedt gebruikt voor een korte rit met een gids die overal uitleg over geeft. Allereerst kijken we even rond in het kleine museum en dan stappen we om 4 uur opnde trolley. De gids is erg enthousiast en vertelt van alles. De trolley waar we in rijden dateert uit de jaren 20 van de vorige eeuw. We krijgen ook een rondleiding langs nog oudere exemplaren, zelfs uit 1899. In die jaren hadden ze een heel handig systeem uit bedacht voor de bankjes zodat iedereen steeds vooruit kon rijden, ze klapten de leuningen helemaal over de bank heen en dan stond de bank als het ware de andere kant op. Na deze interessante rondleiding gingen we weer verder met onze moderne auto.

We reden naar ons hotel in Berlin, vlak New Brittain, Connetticut, het lijkt wel Europa in het klein. Een mooi hotel en we hadden een kamer op de begane grond, vlakbij de ingang. Heel handig. Maar toen bleek de wc echter na een keer gebruiken niet goed te werken dus moesten we naar een andere kamer, op de 1e verdieping (alhoewel dat hier de 2e verdieping wordt genoemd). Daarna gingen we met zijn allen even lekker badderen in het indoor zwembad.

Ach en we moesten natuurlijk nog een avondmaaltijd scoren. Dat werd de plaatselijke mexicaan. Dat smaakte erg goed, alles leek in eigen keuken te worden klaargemaakt. Geen standaard Tacobelvoedsel.

Morgen gaan we weer verder o.a. naar Providence voor een afspraak met ons achternichtje Sera. Erg leuk om haar weer eens te zien