loonstra.reismee.nl

Dag 7 - De reis naar Washington

Dag 7 - Reis naar Washington

Vandaag vertrekken we naar Washington. We staan op tijd op want we moeten wel de bus halen. Marnix ontbijt nog in het appartement, wij doen dat op het station nog wel even. We zeulen onze koffers twee etages naar beneden en staan dan weer buiten in de hitte….pfff.

We lopen naar het dichtstbijzijnde metrostation en nemen de metro naar Pennsylvaniastation. Een mooi groot station waar we dus nog even gaan ontbijten.

Na het ontbijt snel door naar de opstapplaats want anders kunnen we misschien niet bij elkaar zitten

Er staat al een behoorlijke rij maar het valt wel mee, de bus is niet vol. We rijden ongeveer twee uur en dan stopt de bus op een parkeerplaats met een soort foodcourt waar we eten kunnen kopen. Alles mag mee de bus in dus ook hamburgers e.d. Wij houden het bij een banaan. En dan hop iedereen de bus weer in en dan nog 2 ½ uur rijden en dan zijn we in Arlington. We moeten vandaar nog verder met de bus of metro maar allereerst moeten we een OV kaart kopen anders komen we nergens. Een allesbehalve vriendelijke dame van het station helpt ons daarbij. Als we de kaarten hebben moeten we nog uitzoeken met welke bus we moeten. Dat kan niemand de ons daar vertellen dus uiteindelijk gaan we maar met de metro, daar staan we uiteindelijk vlakbij. Na de metro nog even in de bus en dan zijn we er zo.

Het appartement is prachtig en erg compleet. Een aparte slaapkamer voor ons en voor Yvette en Marnix staat er een stapelbed in de woonkamer achter een kunstig gefabriceerde wegdraaiende wand. Prima geregeld dus. Nu nog even boodschappen doen. Mar dat moet wel te voet dus heel ver wordt het hopelijk niet. De 7 eleven zit zo’n beetje om de hoek en de caissière daar vertelt ons over een aldi een paar blokken verderop. En inderdaad nadat we de spullen hebben gedropt die we al hadden gekocht en dat even hebben gecheckt ligt de aldi op 10 minuten lopen. Vandaag dus eindelijk eens geen restaurantmaaltijd maar een home made meal, klaargemaakt op ons megafornuis. Smaakt prima.

En alweer een dag van de vakantie voorbij. Morgen gaan we Washington verkennen.

Eline

Wat een leuke reisverhalen, wij gaan iets soortgelijks doen zomer 2017.
Hoe hebben jullie dit appartement in Washington gevonden. Klinkt namelijk erg goed.

groetjes Eline

Sjoerd

Hoi Eline,
Wij hebben het via AirBB gehuurd, echt een aanrader. Het appartement lag in Alexandrië ten zuiden van Washington. Met het openbaar vervoer ben je zo in DC.Als je met meer dan 3 of 4 personen reist kun goedkoper reizen met Uber.

Mvg

Sjoerd

Eline

Dank je wel voor je reactie!