loonstra.reismee.nl

Dag 12 - Een dag in Amish country

Dag 12 - rondrijden in Amish-country

Vandaag blijven we in de buurt van York. Het plan is om te kijken hoe de Amish leven. We gaan eerst ontbijten in het hotel. Wel leuk, je kunt er zelf wafels bakken. Dat moeten we natuurlijk even uitproberen. Het smaakt prima. Voor het overige bestaat het uit bagels, koekjes of cereal met melk. Wel allemaal plastic serviesgoed.

Na het ontbijt stappen we in de auto en vertrekken. De lucht ziet er niet zo mooi uit maar het is droog en warm. We zijn een poosje onderweg en gaan even ergens koffiedrinken. Als we weer weg gaan, regent het heel hard en het houdt ook niet snel op. Het water stroomt volop langs de wegen. Wel jammer van het uitzicht want dat wordt aardig belemmerd daardoor.

Na een poos rondrijden wordt het weer droog en we stoppen in het dorpje Intercourse. Er is wel wat te bekijken en we kijken even rond en in the Bake Shop kun je van alles proeven dat is dan wel weer leuk. Het is niet zo groot dus we zitten al snel weer in de auto. Opnieuw door Amishgebied. Af en toe zien we een koetsje rijden of anders geklede kinderen en volwassenen. Op de boerderijen is vanwege het slechte weer waarschijnlijk niet zoveel bijzonders te zien, behalve veel wasgoed aan de lange lijnen.

We rijden door naar Lancaster maar daar is helemaal niets te beleven. Omdat het nog vroeg is en niet zulk mooi weer rijden we door naar Hershey, naar de beroemde chocoladefabriek. Het is meer een soort pretpark idee met een hele grote chocoladewinkel erbij. Je kunt een gratis chocolade tour krijgen door de fabriek, nou ja fabriek...je rijdt in een wagentje op een rails langs allerlei nepmachines waarbij uitleg wordt gegeven hoe het werkt. Op zich wel grappig en aan het eind een lekker chocolaatje. Altijd goed.

We drinken daar nog wat en gaan dan op zoek naar de auto. Dat is valt wat tegen want het plenst inmiddels weer. Op de terugweg stoppen we bij een grote Walmart voor wat proviand en gaan dan weer terug naar het hotel. Na het eten gaan Yvette, Marnix en ik nog even zwemmen.

Marjan

Hey, jullie zitten nog 165 km bij Robin vandaan. Die zit in Camp Jaycee in Effort.